Stosowanie odżywki białkowej

Siłownia i ciężary kojarzą się z suplementami. Stosowanie odżywki  białkowej i kreatyny . Słyszę niejednokrotnie, że „mój kolega pija rano shake białkowy z 40g odżywki białkowej i chudnie ja też mogę?”  Gdyby to było takie proste każdy, który wypija odżywkę białkową na śniadanie składająca się z 200ml wody i 40g białka – mielibyśmy kolejny CUD dietetyczny, który w 6 tygodni, a buduje wspaniały reklamowy sześciopak .Suplementacja, siłownia, dieta jest dla mądrych ludzi, który potrafią korzystać z jej uroków i potrafią ukształtować swoje ciało zgodnie z ich marzeniami.
Skoro sięgasz już po jakiś suplement lub odżywkę, może wcześniej dowiedz się do czego służy i jak go stosować.

 

Stosowanie odżywki białkowej – analiza

Wracając do kolegi z siłowni, który powiedział słusznie i pewnie prawdę, że spożywa na śniadanie lub do śniadania 40g odżywki białkowej (a mamy ich kilka rodzajów m.in.: izolat, koncentrat, hydrolizat), spróbujmy to przeanalizować po ludzku odpowiedź „kolegi z siłowni” zgodnie ze sztuką. Do analizy wybrałem jedną z odżywek białkowych dostępnych na rynku: FA Gold Whey Protein Isolate, który w porcji 30g zawiera 25g białka, więc w 40g odżywki białkowej znajduje się około 33g białka. Mając podstawową wiedzę, że z 1g białka generujemy wartość ok. 4 kcal jedziemy z analiza dalej. Rozkładając i teoretyzując, że „kolega z siłowni” waży około 80kg i obecnie przyjmuje na redukcji (bo powiedział że chudnie) ok. 2g białka na 1 kilogram masy ciała wychodzi ok. 160g białka w ciągu doby.

Nie wiemy ile posiłków przyjmuje w ciągu dnia. Zakładam, że aż 5. Dla niektórych to wartość niewyobrażalna a jednak można i na redukcji ta liczba się sprawdza. W moim przypadku 7-8 posiłków na dzień w okresie redukcji to standard. Wracamy do naszych 160g białka i 4 posiłków, od wartości 160 gramów odejmujemy liczbę uzyskaną z odżywki białkowej 33g pozostaje nam 127g na 4 posiłki. Znowu teoretyzując postawę „kolegi z siłowni” przeczuwam, że rozłożył resztę wartości w gramach na równe ilości na 4 posiłki co może nam dać ok. 31,75g białka na każdy posiłek.

Więc wróżę, że będzie to 100g piersi z kurczaka (21g białka) lub 100g wołowiny (22g białka) oraz 100g ryżu basmati. Zawiera on 9g białka razem daje nam to wynik ok. 30-31g białka – więc finalnie suma się zgadza i wszyscy są szczęśliwi… no przynajmniej „kolega z siłowni”, bo jednak te 40g odżywki białkowej rano nie odchudza, dlaczego? A dlatego, że reszta posiłków „kolegi z siłowni” jednak troszkę się różni się od moich.

Podsumowanie

Reasumując sytuacje, jeśli chcesz rozpocząć stosowanie odżywki białkowej. Stosuj się do zaleceń ułożonej diety (nie przez amatora, który wypadł sroce spod ogona ale przez pasjonata sposobów odżywiania). Każda nadwyżka kaloryczna spowodowana przez niewinne shaki białkowe przyczyni się do zahamowania spalaniu tkanki tłuszczowej lub zahamowaniu spadku wagi ciała lub może spowodować przyrost wagi ciała – a czy taki jest cel?

Wszelkie zapisy w powyższym artykule maja charakter czysto informacyjny i nie ma co się wzorować na przykładach posiłków, bo jak już Nasi wspaniali czytelnicy wiedza z poprzednich artykułów – każdy jadłospis jest dostosowany indywidualnie do każdej osoby.

Pozdrawiam Serdecznie MG5Życząc Samych Sukcesów!!!

Trener Personalny

Maciej Gałka