Stagnacja

Stagnacja, brak widocznych zmian po treningach?

 

– Codziennie wchodzę po schodach na czwarte piętro ale moje pośladki są obwisłe? Uda w kiepskim stanie, ale nogi mam mocne!

Termin stagnacja był już wielokrotnie poruszany i jest powszechnie znany, jak go zauważyć żeby nie było za późno?

Stagnacja i jej podstawy

Po pierwsze należy się obserwować. Nie jest to równoznaczne z godzinnym codziennym staniem przed lustrem bo to nic nie da. Najszybciej zmiany możemy obserwować zakładając codzienną garderobę. Z każdego lekkiego luzu na bardzo opiętych dzień wcześniej jeasnach możemy się bardzo cieszyć. Co zrobić jednak gdy spodnie zaczynają wisieć mimo dużej pracy nad pośladkami – pytanie brzmi czy wchodzenie dziesięć razy w ciągu dnia po schodach na czwarte piętro może zbudować mięśnie pośladkowe? Odpowiedź nie brzmi może jednoznacznie, ale wyjaśniam już o co chodzi.

Fizjologia wysiłku

Każdy mięsień do rośnięcia potrzebuje paliwa, zdrowego paliwa. Potrzebuje zarówno węglowodanów, białka a także tłuszczy. Nie tylko potrzebuje jedzenia, ale także impulsu nerwowego jakim jest wysiłek fizyczny. Mięśnie są sterowane przez nerwy. Mięśnie poddawane regularnemu wysiłkowi, do których dostarczane jest zdrowe paliwo, będą rosnąć. Organizm ludzki adoptuje się do warunków w jakich się znajduje. Skutkiem ubocznym dźwigania ciężarów jest rozrost mięśni. Skutkiem ubocznym siedzenia w kanapie i wrzucania w siebie wysoko-przetworzonego pożywienia jest odkładanie się tłuszczu.

Jeżeli będziesz podnosić codziennie 10 kilogramów na biceps mięsień prawdopodobnie trochę urośnie, ale po jakimś czasie przyzwyczai się do ciężaru i już nie będzie rósł. Tak samo jest w przypadku mięśni pośladkowych i czwartego piętra. Jeśli wchodzimy tym samym tempem po schodach, tym samym krokiem, mięśnie się przyzwyczajają do wysiłku, innym wysiłkiem będzie wchodzenie po schodach ze zgrzewką wody na plecach, lub wchodzenie szybsze lub wolniejsze niż dotychczasowe.

Wracając do pytania gdzie pod koniec pada stwierdzenie: nogi mam mocne, odpowiadam – OK. Jeśli wydaje ci się że masz mocne nogi to dobrze Ci się wydaje. Do pierwszego treningu nóg, innego niż dotychczas z innym ciężarem z inną intensywnością oraz z wykorzystaniem innych przyrządów niż dotychczas.

W parze z nieodpowiednim odżywianiem po-treningowym, lenistwem treningowym – zamiast ćwiczyć gadasz, ćwiczeniem schematycznym jednego rodzaju idzie stagnacja – czyli brak efektów.

 

MG5Pozdrawiam Serdecznie
Maciej Gałka
Trener Personalny

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 72 bytes) in /home/micjan/domains/powerfizjo.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/vendor/browscap/browscap-php/src/phpbrowscap/Browscap.php on line 876