Rehabilitacja

Terapia manualna, terapia powięziowa, masaż tkanek głębokich, suche igłowanie diagnostyka USG to tylko niektóre z metod którymi się posługujemy. Świadczymy usługi w Łodzi, Pabianicach i Skierniewicach.

Terapia manualna

Leczenie polega na zniesieniu tej dysproporcji pomiędzy stawami, mięśniami i strukturami nerwowymi. Jako leczenie stosowane są techniki:

• mobilizacji i manipulacji stawów
  • neuromobilizacje struktur nerwowych
  • leczenie tkanek miękkich

Terapia powięziowa

Powięź to zbudowana z tkanki łącznej sieć, która oplata całe nasze ciało. Powięź nadaje kształt naszemu ciału, determinuje naszą postawę oraz daje podparcie dla układu mięśniowo-szkieletowego, oraz narządów wewnętrznych. Terapia powięziowa jest stosowana w bólach mięśni, sztywności stawów, bólach głowy, drętwieniu kończyn, bóli napięciowych.

Dzięki funkcjonalnym technikom powięziowym możemy te zmiany dysfunkcyjne i patologiczne wycofać i poprzez to zoptymalizować ruchomość, postawę, wydajność ruchu.

Suche igłowanie

Jest to metoda podobna do akupunktury, lecz nie działamy w niej na meridianach i kanałach energetycznych, a konkretnym miejscu, w którym doszło do uszkodzenia. Suche igłowanie w procesie rehabilitacji stosujemy w dolegliwości bólowych, zarówno o charakterze miejscowym np. bóle barków, zapalenia nadkłykci, a także w bólach rzutowanych np. w przebiegu napięciowych bólów głowy. W terapii blizny, aby poprawić  ich elastyczność i zwiększyć ślizg tkanek.

Diagnostyka USG

W przypadku kontuzji, przeciążeń lub uszkodzenia mięśni i stawów badanie USG uzupełnia badanie funkcjonalne dzięki, któremu diagnoza staje się bardziej precyzyjna. W wyniku czego pozwala ona wykryć poważne uszkodzenia, które mogą wymagać interwencji lekarza. Celem USG w praktyce fizjoterapeuty jest wykluczenie przeciwwskazań do rehabilitacji oraz monitorowanie jej postępów.

Masaż

Rehabilitacja poprzez masaż jest prawdopodobnie najpopularniejszą formą leczenia i zwalczania bólu. Oferujemy masaże lecznicze relaksacyjne i specjalistyczne masaże tkanek głębokich.