PRZE-Moda na bieganie

PRZE-Moda na bieganie – krótko i na temat.

Śmiało mogę powiedzieć widząc co się dzieje, że to już nie moda na bieganie, ale przeMODA na bieganie. To bardzo pożyteczne dla zdrowia przedsięwzięcie i ruch i super aktywność do spędzania nie tylko wolnego czasu.

Ale takie przysłowiowe zerwanie się z fotela i zaczęcie biegania  JUŻ! i robienie od razu 5 czy 10 kilometrów na raz raczej spowoduje na dzień dobry zawroty głowy, bóle mięśni i stawów, kisiel w gardle a w ekstremalnych przypadkach wymioty. Planując rozpoczęcie przygody z bieganiem należy obowiązkowo przygotować organizm do takiego wysiłku.

Siedząc ileś lat przed tv i prowadząc bardziej osiadły tryb życia niż aktywny nagle robimy zryw na maraton. Szkoda zdrowia i czasu na takie z góry nie udane próby. Lepiej i rozsądniej zrobić jest to z głową i z rozsądkiem.

Przed bieganiem warto również zbadać stan swojego zdrowia. Często można nawet nie wiedzieć, że ma się nadciśnienie już kilka innych dolegliwości w człowieku, których należy się najpierw pozbyć żeby móc trenować lub należy zacząć trenować żeby się ich pozbyć.

running-498257_1280

Pierwsze 5 km

Przygotowanie do pokonywania dystansu większego niż 5 kilometrów trzeba rozpocząć od:

– rozgrzewki – przed każdym wysiłkiem jaki by nie był – najlepiej do pierwszej kropli potu

– szybkiego chodzenia – krótkie dystanse przez kilka dni szybkiego chodu

– krótkich 2 – 3 minutowych podbiegów, które można sukcesywnie zwiększać

I tak sukcesywnie małymi krokami zbliżajmy się do pokonywania dłuższych odległości.

Nie należy o tym zapominać.

Nie stosując się do tych czynności, możemy zrobić sobie tylko krzywdę.

MG5

Pozdrawiam
Maciej Gałka
Trener Personalny
Testosteron Team

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 81 bytes) in /home/micjan/domains/powerfizjo.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/vendor/browscap/browscap-php/src/phpbrowscap/Browscap.php on line 769