Pokemon GO – 5 trików dla Twojego kręgosłupa

Pokemon GO w ostatnim czasie zyskało wielką popularność. Na całym świecie są tysiące graczy, którzy codziennie wędrują w poszukiwaniu pokemonów. Ze względu na specyfikacje gry wymagane jest ciągłe spoglądanie na telefon, a co za tym idzie utrzymywanie głowy w zgięciu.

Konsekwencje grania w Pokemon GO

Utrzymywanie szyi w jednej pozycji niesie ze sobą wiele konsekwencji:

  • bóle głowy i szyi
  • długotrwałe przykurcze mięśni
  • dyskopatie
  • zesztywnienia
  • bóle barków
  • drętwienie kończy górnych
  • utworzenie garba

Aby temu zapobiec wykonuj codziennie te proste triki:

Pokemon GO – 5 trików dla Twojego kręgosłupa

1.
Pozycja wyjściowa: Leżenie tyłem
Leżąc tyłem wciskaj głowę w podłogę/poduszkę cofając/chowając przy tym brodę. Powtórz ok 10 razy

2.
Pozycja wyjściowa: Siedzenie w dowolnej pozycji
Zapleć dłonie na grzbiecie  następnie wykonuj skręty głowy raz w lewą, raz w prawą stronę. Skręt wykonać do maksymalnego rozciągnięcia. Powtarzać ok 10 razy

3.
Pozycja wyjściowa: Siedząca lub stojąca
5 -10 razy cofaj i wysuwaj brodę. Cofaj aż poczujesz spięcie w okolicy karku stosując pełny zakres ruchu. Wysuwaj do pełnego zakresu ruchu.


4.
Pozycja wyjściowa: Leżenie na boku.

Leżąc na boku wciskaj głowę w poduszkę i przytrzymaj około 10 sekund. Powtórz to od 5-15 razy

5.
Pozycja wyjściowa: dowolna
Wykonaj skłon głowy do prawego barku, a następnie do lewego. Jeżeli nie możesz dotknąć uchem barku pomóż sobie ręką.  Zwróć uwagę, aby nie unosić barków. Barki powinny być ułożone w jednej linji i być nieruchome