Dlaczego powinniśmy pić wodę

Dlaczego powinniśmy pić wodę?
Dlaczego powinniśmy pić wodę nawet jak się nie chce pić?
Dlaczego, gdy trenujemy powinniśmy pić wodę?

Krótko i na temat:

WODA – doskonale rozpuszcza substancje i roznosi je po organizmie, sama nie ulegając przy tym zmianie. Woda bardzo dobrze chłodzi żeby wyparować choć kroplę, musi wchłonąć dużo ciepła. Powstaje łatwo przez zetknięcie się tlenu z wodorem, ale trudniej rozłożyć ją na pierwotne składniki.
Brak wody w organizmie człowieka, która stanowi więcej niż połowę wszystkich związków tworzących organizm ludzki, doprowadza do śmierci.

W trakcie mało wzmożonego wysiłku fizycznego w klimacie umiarkowanym człowiek pozbywa się z organizmu: ok. 2,8 litra wody na dobę:
– 500 ml przez płuca,
– 1500 ml z moczem,
– 100 ml z kałem
– 700 ml z potem

Jak uzupełniamy wodę?

Mniej więcej około połowę pożywienia stanowi woda – jesteśmy w stanie osiągnąć ok. 350 ml niczego nie pijąc, ok. 420 ml powstaje wskutek spalania zjedzonego pokarmu, w celu wyrównania bilansu wody wypić powinniśmy około litra wody.
Ilość wypijanej wody to wartość, która zależy od tego ile jemy, co jemy, jaki tryb życia prowadzimy i czy nasz treningi są bardzo intensywne, czy też umiarkowane.
Pozbywamy się wody nawet w trakcie wypoczynku – ok 15 ml na godzinę.

Skutki niedoborów wody w organizmie:

Problemy mogą nastąpić nie tylko w momencie gwałtownego odwodnienia organizmu, ale na skutek stopniowego i systematycznego ograniczania dostarczania organizmowi płynów. Wątroba, która produkuje cholesterol, tłuszcze i białka,napotyka problemy z metabolicznymi wymaganiami organizmu, zmuszona jest do pobierania większej ilości energii organizmu. Woda odpowiada za wypłukiwanie toksyn z organizmu, brak wody powoduje zaleganie toksyn. Płyny ustrojowe – m.in. soki trawienne ulegają zagęszczeniu – może to spowodować stan zapalny i owrzodzenia śluzówki oraz jelit. Większa kwasowość dotyczy także krwiobiegu i płynów zawartych w pęcherzyku żółciowym.
Nie pijąc wody narażasz swój organizm na m.in.: schorzenia stawów, wypryski, kamienie żółciowe.

W trakcie wysiłku – powinniśmy uzupełniać wodę nawet, gdy nie czujemy pragnienia, w przerwie między seriami i między ćwiczeniami.
Najwięcej wody możemy dostarczać także z innych napojów – ale pamiętajcie – w ten sposób możecie dostarczyć również do organizmu substancje szkodliwe takie jak cukier z soków owocowych kupionych w sklepie i jakieś 99% syfu z całego świata z mleka krowiego.

PozdrawiamMG5

Maciej Gałka

Trener Personalny

Testosteron Team

Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 128 bytes) in /home/micjan/domains/powerfizjo.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/vendor/browscap/browscap-php/src/phpbrowscap/Browscap.php on line 769