Bóle kręgosłupa

Zdarzyło Ci się kiedyś odczuć nieprzyjemne szczypanie, kłucie lub inne bóle kręgosłupa?

Ból pleców nie musi być przyczyną urazów mechanicznych na to zjawisko może się nałożyć wiele czynników takich jak: stres, przykurczenie poszczególnych mięśni, zbyt duże przeciążenia organizmu, osłabienie mięśni. Bardzo ważne jest rozciągnięcie mięśni biodrowo-lędźwiowych oraz wzmacnianie osłabionych mięśni brzucha. Nie zalecane są ćwiczenia, w których pogłębiamy lordozę lędźwiową oraz wszelakie skręty tułowia w pozycji stojącej.  Poniżej przykładowe ćwiczenia na bóle kręgosłupa.

Ćwiczenia na bóle kręgosłupa

Są to proste ćwiczenia które możesz wykonać w domu; nie potrzebne są żadne sprzęty wystarczy Ci kawałek podłogi i trochę miejsca.
Jeśli to Cię zbytnio nie zachęca, aby urozmaicić sobie ćwiczenie możesz użyć piłki gimnastycznej
(można ją nabyć w marketach już od 20 zł). I stosować różne kombinacje na niej. Oto co możesz na niej zrobić:
Leżąc na plecach nogi wyprostowane oparte o piłkę następnie wykonujesz unoszenie bioder.
Leżąc na plecach chwytasz stopami piłkę na wyprostowanych nogach przenosisz piłkę do góry tak abyś mógł podać ją sobie do wyciągniętych rąk. Nogi opuszczasz a piłkę przenosisz za głowę.
Leżąc na plecach przyciskasz piłkę do ściany i toczysz ją ku górze.
Leżąc na plecach połóż nogi na piłce zgięte w kolanach unieś ręce za głowę i połóż je na podłodze.Utrzymuj tą pozycję przez chwilę.
Pamiętaj nie rób nic na siłę, jeśli nie możesz zrób dłuższą przerwę. Wykonuj w jednym ćwiczeniu 15-20 powtórzeń, nie przekraczaj godziny jednorazowo na te ćwiczenia.
Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 81 bytes) in /home/micjan/domains/powerfizjo.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/vendor/browscap/browscap-php/src/phpbrowscap/Browscap.php on line 871